söndag 10 februari 2008

Horrible Hat



Egentligen så tycker jag inte att den blev så fruktansvärd men uttrycket kommer från en av mina favoritförfattare som också är 'pärla pärla' nämligen Terry Pratchett. I discworld-serien så ska Captain Carrot jobba civilklädd men eftersom han är en väldigt hederlig person så fungerade varken utklädnaden eller uppdraget något vidare. Den enda person som inte direkt kände igen honom var bibliotekarien som kallade honom 'Mr Horrible Hat'.

Nåja, tillbaka till hatten. Har tyvärr haft bort beskrivningen så jag vet inte exakt hur jag gjorde. Troligtvis är det halvstolpar med nedtag i främre respektive bakre maskbågen för att få 'resår' effekten. För att få brättet lite mer stabilt så när man är klar virkas luftmaskor på ovansidan så många varv som brättet är brett. Garnet är återvunnet från en av mina gamla favorittröjjor.

Inga kommentarer: